Stadionudvidelse i Hobro klar til lokalbrag

Når Hobro IK i morgen tager imod Randers FC i årets sidste hjemmekamp i Alka Superligaen, vil et nyt tribuneafsnit med plads til 3.000 tilskuere blive taget i brug sammen med en udvidelse af sponsorloungen. Klubben kan samtidig præsentere et positivt driftsresultat på 2,2 mio. kroner for første halvår af 2015.
 
Lørdag den 5. december afvikles på DS Arena i Hobro lokalbraget mellem Hobro IK og Randers FC i Danmarks bedste fodboldrække. De fysiske rammer omkring cheftræner Ove Pedersens første hjemmekamp bliver anderledes end tidligere. Hobro IK kan nemlig tage den nye Jutlander Bank Tribune i brug, hvor der er plads til samlet 3.000 tilskuere – heraf 2.200 på overdækkede siddepladser.
 
Dermed kan Hobro IK nu opfylde licenskravene til at spille i Alka Superligaen, hvor der kræves en stadionkapacitet på minimum 10.000 tilskuerpladser, hvoraf mindst 3.000 pladser skal være overdækkede og individuelle siddepladser.

Den nye Jutlander Bank Tribune (Foto: Dannie Rosenkrantz)
 
Udover indvielsen af det nye tribuneafsnit kan Hobro IK også byde klubbens sponsorer velkommen til en udvidet lounge på Spar Nord-hovedtribunen.  Den nyopførte Jutlander Bank Lounge er blevet indrettet med en kapacitet til 450 spisende gæster. De samlede udgifter til ombygning af DS Arena og de tilhørende faciliteter til klubbens administration løber op i 35 mio. kroner og er kommet i stand gennem et anlægstilskud fra Mariagerfjord Kommune samt ved salg af tribune- og stadionsponsorater.
 
”Det glæder os, at vi nu kan tilbyde vores tilskuere og sponsorer adgang til faciliteter, der er fuldt ud på højde med andre Superliga-klubber. Stadionudvidelsen er endnu en milepæl i klubbens historie og samtidig et bevis på, at mod og vilje også er til stede udenfor banen i Danmarks mindste Superliga-by,” siger formand Steen Juulsgaard fra Hobro IK.
 
Med stadionudvidelsen markerer Hobro IK samtidig, at klubben bevæger sig i retning af at være en foreningsdrevet forretning, idet omsætningen i første halvår af 2015 nåede op på 16,4 mio. kroner med et positivt driftsresultat på 2,2 mio. kroner.
 
”Vi har gennem det seneste år været i stand til at fordoble vores sponsorindtægter og har samtidig en stram omkostningsstyring, så økonomien ikke løber løbsk. Andet halvår af 2015 virker mere udfordrende på grund af færre tilskuere til kampene og en nedgang i tv-indtægterne.  Vi har dog fuld tiltro til, at den sportslige sektor får vendt billedet i løbet af foråret, så vi i 2016 fortsat kan udvikle klubben med udgangspunkt i en sund økonomi.”


Tilbage til oversigten